Komisje KRBR

Krajowa Rada Biegłych Rewidentów stosownie do potrzeb i w celu wykonywania zadań powołuje komisje, określając ich tryb działania.

Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w szczególności poprzez:

  • przygotowanie strategii komunikacji Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR), adresowanej środowisku biegłych rewidentów, jak również otoczeniu zewnętrznemu (np. inne samorządy zawodowe, uczelnie wyższe, instytucje rynku kapitałowego, regulatorzy, itp.),
  • nadzorowanie prac w zakresie realizacji strategii komunikacji PIBR,
  • inicjowanie i nadzorowanie bieżących działań związanych z realizacją strategii komunikacji PIBR.

Skład komisji

  • Krzysztof Burnos – przewodniczący
  • Jolanta Gałuszka
  • Małgorzata Janusz
  • Monika Kaczorek
  • Barbara Misterska-Dragan
  • Ewa Sowińska
  • Hanna Sztuczyńska

Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w szczególności w zakresie:

  • tematyki oraz minimalnej liczby godzin obligatoryjnego doskonalenia zawodowego dla biegłych rewidentów, zwanego dalej "obligatoryjnym doskonaleniem zawodowym",
  • zasad obligatoryjnego doskonalenia zawodowego,
  • nadzoru nad listą jednostek uprawnionych do przeprowadzania szkoleń w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego,
  • nadzoru nad wypełnianiem przez biegłych rewidentów obowiązku obligatoryjnego doskonalenia zawodowego,
  • współpracy z organami Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR),
  • działalności szkoleniowej w związku z realizacją zadań wynikających z programu działania KIBR w latach 2015-2019, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 47 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie Programu działania PIBR w latach 2015-2019,
  • innych projektów KRBR dotyczących działalności szkoleniowej oraz wydawniczej Izby, w tym w zakresie szkoleń w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego.

Skład komisji

  • Ewa Sowińska – przewodnicząca
  • Regina Frąckowiak
  • Agnieszka Gajewska
  • Andrzej Karpiak
  • Adam Kęsik
  • Piotr Kołodziejczyk
  • Waldemar Lachowski
  • Izabela Maciejewska (do 13.01.2016 r.)
  • Monika Matyszewska
  • Justyna Zakrzewska

Z prac komisji

Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Jej celem jest wspieranie Krajowej Rady Biegłych Rewidentów (KRBR) w stanowieniu krajowych standardów rewizji finansowej i zasad wewnętrznej kontroli jakości firmy audytorskiej, określania sposobów stosowania tych standardów. Komisja realizuje funkcję opiniodawczą i doradczą na rzecz KRBR, w szczególności poprzez:

  • opiniowanie projektów dokumentów Rady Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej i Usług Poświadczających (IAASB), działającej w strukturze Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC),
  • opracowywanie z uwzględnieniem międzynarodowego dorobku standaryzacji usług oraz rekomendowanie do uchwalenia przez KRBR:
    • zmian krajowych standardów rewizji finansowej i w razie potrzeby wskazówek lub wytycznych w sprawie sposobu stosowania tych standardów,
    • zmian zasad wewnętrznej kontroli jakości firmy audytorskiej i w razie potrzeby wskazówek lub wytycznych w sprawie sposobu stosowania tych standardów,
    • projektów dokumentów dotyczących międzynarodowych standardów usług pokrewnych,
  • opracowywanie wyjaśnień lub wytycznych odnośnie zgłoszonych i dostrzeżonych wątpliwości przez zainteresowane strony, w tym biegłych rewidentów a dotyczących krajowych standardów rewizji finansowej oraz zasad wewnętrznej kontroli jakości firmy audytorskiej i rekomendowania przyjęcia ich przez KRBR,
  • przygotowywanie informacji na temat zmian do międzynarodowych i krajowych standardów IAASB, w tym dotyczących rewizji finansowej oraz zasad wewnętrznej kontroli jakości firmy audytorskiej celem ich upublicznienia np. na stronie internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów lub w czasopismach branżowych,
  • promowanie rozwoju innych, poza badaniem sprawozdań finansowych, usług biegłych rewidentów zwiększających zaufanie do rachunkowości i sprawozdawczości finansowej,
  • identyfikację oraz poszukiwanie możliwości wspierania rozwoju usług mniejszych firm audytorskich, działających w sektorze MŚP, w tym poprzez opracowanie standardów usług atestacyjnych innych niż badanie i przeglądy oraz usług pokrewnych,
  • współpracę z międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się rozwojem usług biegłych rewidentów dedykowanych sektorowi MŚP,
  • opracowanie wytycznych stosowania standardów przez MŚP.

Skład komisji

  • Barbara Misterska-Dragan – przewodnicząca
  • Henryk Dąbrowski
  • Anna Kazirod
  • Waldemar Lachowski
  • Stanisław Michalski (od 14.03.2017 r.)
  • Grzegorz Minczanowski (do 13.03.2017 r.)
  • Dawid Napierała (od 14.03.2017 r.)
  • Agata Sajewicz
  • Ewa Sobińska
  • Anna Stasiak
  • Hanna Sztuczyńska
  • Tomasz Zielke (do 13.03.2017 r.)
  • Joanna Żukowska-Kalita

Z prac komisji

(standard ma zastosowanie do usług atestacyjnych innych niż badania lub przeglądy historycznych informacji finansowych, których świadczenie rozpoczyna się 1 stycznia 2018 r. i później, z możliwością wcześniejszego stosowania)


Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR poprzez w szczególności:

  • opiniowanie projektów dokumentów Rady Międzynarodowych Standardów Etyki dla Księgowych (IESBA), działającej w strukturze Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC),
  • bieżące aktualizowanie Kodeksu etyki zawodowych księgowych IFAC jako zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 lit. c ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz o nadzorze publicznym, zwane dalej "zasadami etyki",
  • opracowywanie stanowisk w zakresie prawidłowości stosowania zasad zawartych w zasadach etyki,
  • współpracę z instytucjami i organizacjami w sprawach dotyczących etyki zawodowej biegłych rewidentów, w szczególności z Grupą Roboczą Accountancy Europe (dawniej FEE) ds. etyki,
  • upowszechnianie zasad etyki, jako wzorca postępowania etycznego i gwaranta niezależności,
  • monitorowanie przestrzegania przez biegłych rewidentów i firmy audytorskie standardów etycznych.

Skład komisji

  • Henryk Dąbrowski – przewodniczący
  • Ewa Jakubczyk-Cały
  • Małgorzata Janusz
  • Adam Karcher
  • Agnieszka Kryśkiewicz-Burnos
  • Stanisław Leszek
  • Wiesław Leśniewski
  • Wacław Nitka (od 26.01.2018 r.)

 Z prac komisji

(Kodeks ma zastosowanie do czynności rozpoczętych w dniu 21 marca 2018 r. i później)

(uchwała dotyczy wersji Kodeksu, która ma zastosowanie do czynności rozpoczętych przed dniem 21 marca 2018 r.)


Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w szczególności poprzez:

  • monitorowanie, analizowanie i opiniowanie projektowanych zmian legislacyjnych w zakresie prawa gospodarczego, finansów, rachunkowości oraz rewizji finansowej i zawodu biegłego rewidenta,
  • uczestnictwo w charakterze ekspertów Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR) na etapie tworzenia prawa w ww. zakresie,
  • przygotowywania opracowań i projektów zmian w obowiązujących przepisach prawa, dotyczących istotnych kwestii dla wykonywania zawodu biegłego rewidenta, funkcjonowania PIBR oraz środowiska gospodarczego.

Skład komisji

  • Marek Błaszczak – przewodniczący
  • Joanna Chwaścikowska-Karwacka (od 13.03.2018 r.)
  • Henryk Drewniak
  • Kamil Jesionowski
  • Paweł Koc
  • Stanisław Kozielski (do 5.09.2016 r.)
  • Józef Kuszneruk
  • Jan Letkiewicz (do 25.09.2017 r.)
  • Ksenia Magierska
  • Maciej Skórzewski (od 6.09.2016 r.)
  • Małgorzata Ślebzak
  • Joanna Wielgórska-Leszczyńska
  • Jacek Zimny

Z prac komisji


Z prac komisji VI kadencji (2011-2015)

Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w szczególności poprzez:

  • przygotowywanie projektów planów finansowych Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR) na kolejne lata,
  • określanie wysokości opłaty z tytułu wpisu na listę firm audytorskich,
  • określanie wysokości opłat rocznych z tytułu nadzoru, o których mowa w art. 56 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym,
  • określanie wysokości składek członkowskich biegłych rewidentów,
  • określanie wzorów wymaganych oświadczeń biegłych rewidentów ubiegających się o prawo do opłacania niższej składki członkowskiej,
  • rozpatrywanie wniosków dotyczących indywidualnych decyzji finansowych,
  • określanie zasad przeprowadzania przetargów oraz corocznego ustalania kwoty, powyżej której przeprowadzana jest procedura przetargowa w PIBR,
  • przeprowadzanie procedury przetargowej i wyboru ofert zgodnie z obowiązującymi w PIBR zasadami,
  • przygotowywanie dokumentów finansowych dotyczących działalności PIBR,
  • rekomendowanie do zatwierdzenia KRBR rocznego sprawozdania finansowego PIBR,
  • rozpoznania możliwości w zakresie pozyskiwania przez PIBR dodatkowych źródeł finansowania,
  • przygotowanie projektów uchwał Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów, dotyczących kwestii finansowych.
W dniu 10 kwietnia 2018 r. KRBR zmieniła zakres zadań Komisji poprzez dodanie zadania przygotowania projektu uchwały w sprawie zmian zasad ustalania składek członkowskich biegłych rewidentów dostosowującego ww. akt prawa wewnętrznego Izby do aktualnego stanu prawnego po wejściu w życie nowej ustawy, oraz aktów wykonawczych do tej ustawy oraz zmienionych warunków funkcjonowania samorządu, które będą przedmiotem uchwał NKZBR w czerwcu 2018 r.

Skład komisji

  • Hanna Sztuczyńska - przewodnicząca (od 14.02.2018 r.; do 13.02.2018 r. członek Komisji)
  • Marek Błaszczak
  • Jolanta Gałuszka (od 14.02.2018 r.; do 13.02.2018 r.  – przewodnicząca Komisji)
  • Maciej Ostrowski
  • Ernest Podgórski (do 5.11.2017 r. oraz od 13.03.2018 r.)

Z prac komisji

Komisja powstała 11 sierpnia 2015 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w szczególności poprzez:

  • współpracę z europejskimi i międzynarodowymi organizacjami zrzeszającymi biegłych rewidentów w sprawach dotyczących wykonywania zawodu,
  • współpracę z europejskimi i międzynarodowymi organizacjami stanowiącymi standardy rewizji finansowej,
  • współpracę z europejskimi i międzynarodowymi organizacjami stanowiącymi standardy rachunkowości i sprawozdawczości finansowej,
  • monitorowanie regulacji europejskich w zakresie zmian prawnych dotyczących zawodu biegłego rewidenta i rynku audytorskiego,
  • koordynację współpracy pozostałych komisji KRBR z europejskimi i międzynarodowymi organizacjami zrzeszającymi biegłych rewidentów w sprawach dotyczących wykonywania zawodu.

 Skład komisji

  • Monika Kaczorek – przewodnicząca (od 16.02.2016 r.; do 15.02.2016 r. członek Komisji)
  • Krzysztof Burnos (od 16.02.2016 r.; do 15.02.2016 r. przewodniczący Komisji)
  • Danuta Krzywda
  • Barbara Misterska-Dragan
  • Ernest Podgórski
  • Jerzy Śliwiński
  • Justyna Beata Zakrzewska

Komisja powstała 16 lipca 2017 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w zakresie:

  • prowadzenia rejestru biegłych rewidentów i listy firm audytorskich,
  • wpisów i skreśleń z rejestru biegłych rewidentów oraz listy firm audytorskich,
  • szczegółowych uregulowań dotyczących wpisów i skreśleń z rejestru biegłych rewidentów oraz listy firm audytorskich,
  • kierowania wniosków do Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec biegłych rewidentów,
  • wszczynania postępowań administracyjnych wobec firm audytorskich,
  • wydawania legitymacji biegłego rewidenta.

Skład komisji

  • Małgorzata Janusz - przewodnicząca (od 6.11.2017 r.; wcześniej (od 27.09.2016 r.) członek Komisji
  • Ernest Podgórski (do 5.11.2017 r. (jako przewodniczący Komisji))
  • Andrzej Karpiak (od 27.09.2016 r.)
  • Adam Kęsik (do 26.09.2016 r.)
  • Jan Letkiewicz
  • Maciej Ostrowski (od 27.09.2016 r.)

 Z prac komisji

Komisja powstała 14 lutego 2018 r. Realizuje funkcje opiniodawcze i doradcze na rzecz KRBR w zakresie m.in.:

  • opracowania koncepcji treści merytorycznej Konferencji, w tym przygotowanie tematów i programu,
  • opracowania nowej formuły Konferencji.

Skład komisji

  • Barbara Misterska-Dragan – przewodnicząca
  • Marek Błaszczak
  • Ewa Jakubczyk-Cały
  • Monika Kaczorek
  • Andrzej Karpiak
  • Maciej Ostrowski
  • Ernest Podgórski
  • Hanna Sztuczyńska
Komisja powstała 30 stycznia 2018 r. Jej zadaniem jest:
  • opracowanie projektów dokumentów, niezbędnych do zorganizowania Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów (zwołanego w dniach 18-19 czerwca 2018 r.), do których zalicza się porządek oraz regulamin obrad Zjazdu,
  • koordynacja spraw organizacyjno-technicznych Zjazdu i współpraca w tym zakresie z Biurem PIBR.

Skład komisji

  • Henryk Dąbrowski – przewodniczący
  • Magdalena Maksymiuk
  • Jan Letkiewicz
  • Monika Kaczorek
  • Andrzej Karpiak
  • Edyta Sikora
Komisja powstała 30 stycznia 2018 r. Jej zadaniem jest przygotowanie projektu uchwały w sprawie zmiany statutu PIBR, dostosowującego go do aktualnego stanu prawnego po wejściu w życie ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. poz. 1089) oraz aktów wykonawczych do niej, a także zmienionych warunków funkcjonowania samorządu, które będą przedmiotem uchwał Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów, zwołanego w dniach 18-19 czerwca 2018 r.

Skład komisji

  • Maciej Ostrowski – przewodniczący
  • Michał Drewniak
  • Józef Kuszneruk
  • Kamil Jesionowski
  • Ksenia Magierska
  • Małgorzata Ślebzak
  • Jacek Wegner
Szczegółowe informacje na temat prac Komisji będą na bieżąco uaktualniane w panelu biegłego rewidenta dostępnym po zalogowaniu się.
Komisja powstała 30 stycznia 2018 r. Jej zadaniem jest przygotowanie projektu uchwały w sprawie zmiany podstawowych zasad gospodarki finansowej PIBR, dostosowującej je do aktualnego stanu prawnego po wejściu w życie ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. poz. 1089) oraz aktów wykonawczych do niej, a także zmienionych warunków funkcjonowania samorządu, które będą przedmiotem uchwał Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów, zwołanego w dniach 18-19 czerwca 2018 r.

Skład komisji

  • Marek Błaszczak – przewodniczący
  • Jolanta Gałuszka
  • Agnieszka Gajewska
  • Adam Kęsik
  • Ernest Podgórski
  • Elżbieta Szambelan-Bakuła
  • Hanna Sztuczyńska
Szczegółowe informacje na temat prac Komisji będą na bieżąco uaktualniane w panelu biegłego rewidenta dostępnym po zalogowaniu się.

Kompas 2.0 - jak skorzystać?

Aby skorzystać z aplikacji Kompas 2.0 zaloguj się na indywidualne konto firmy audytorskiej.

Wcześniej zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmikami instruktażowymi, które pokazują poszczególne funkcjonalności Kompas 2.0. Zobacz filmy instruktażowe

Masz pytania dotyczące strony?
zadzwoń
728 871 871
napisz
strona@pibr.org.pl
sasdf