Polska Izba Biegłych Rewidentów

© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 09:46, 13.07.2025 r.

Podsumowanie prac KRBR w połowie kadencji 2023-27

Członkowie Krajowej Rady Biegłych Rewidentów obecnej kadencji podczas spotkania online podsumowali działania podjęte przez Radę w pierwszych dwóch latach kadencji 2023-27. Przedstawili także działania planowane na drugą połowę kadencji.

1 lipca 2025

Spotkanie online z biegłymi rewidentami odbyło się 23.06.2025 – prawie dokładnie w 33 lata po zjeździe z 1992 r., od którego rozpoczęło się funkcjonowanie zawodu biegłego rewidenta w Polsce. Na to historyczne nawiązanie uwagę zwrócił Kamil Jesionowski, prezes KRBR, w wystąpieniu otwierającym spotkanie. Podkreślił, że spotkanie służyć ma nie tylko zreferowaniu podjętych działań, ale i zebraniu opinii, pytań czy propozycji na tematy związane z funkcjonowaniem profesji.

Prezes KRBR zaznaczył, że Rada kieruje się programem przyjętym na zjeździe w 2023 r. i misją, która została opisana w tym programie. Trzy główne cele programowe to: dbałość o wysoką jakość pracy biegłych rewidentów; wspieranie i przygotowanie biegłych do wyzwań związanych ze zmieniającymi się warunkami funkcjonowania oraz zabieranie głosu w imieniu profesji w sprawach ważnych dla interesu publicznego. Przypomniał, że już w czerwcu 2023 r, czyli na samym początku funkcjonowania Rady, musiała się ona zmierzyć z zagrożeniem, jakim była propozycja niekorzystnych zmian w ustawie o biegłych rewidentach. W ramach pakietu ustaw o tzw. e-administracji pojawiły się przepisy godzące w tajemnicę informacji przekazywanych biegłym rewidentom. Udało się je powstrzymać dzięki działaniom podjętym w mediach, zaangażowaniu ekspertów oraz dzięki wsparciu ze strony samorządów zawodów zaufania publicznego oraz organizacji zrzeszających przedsiębiorców. Krajowa Rada współpracowała także z regionalnymi oddziałami oraz z organizacjami międzynarodowymi.

W drugiej części spotkania członkowie KRBR przedstawiali poszczególne obszary aktywności samorządu. Agnieszka Müller-Grządka omówiła zaangażowanie Rady w proces legislacyjny atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju (ESG); Kamil Jesionowski – postulaty zmian w ustawie o biegłych rewidentach; Jarosław Dac – prace komisji ds. standaryzacji i przebieg prac nad standardami zawodowymi; Piotr Witek – prace związane z Kodeksem etyki; Dawid Napierała – prace nad standardem atestacji zrównoważonego rozwoju (ESG); Joanna Chwaścikowska-Karwacka – prace komisji ds. szkoleń i współpracę z organizacjami krajowymi i międzynarodowymi; Agnieszka Pasek-Wujek przedstawiła działania z zakresu komunikacji z biegłymi rewidentami; Klaudia Hałas omówiła narzędzia cyfrowe przygotowane i stosowane przez samorząd; Agnieszka Kryśkiewicz-Burnos obszernie przedstawiła tematykę wspólnej polityki szkoleniowej oraz pomysły związane z reformą organizacji terytorialnej PIBR; Danuta Drobniak w krótkim podsumowaniu pokazała w liczbach skalę pracy wykonanej przez KRBR.

Podczas ostatniej części spotkania członkowie Rady odpowiadali na pytania zadane przez uczestników.

Spotkanie, podsumowujące prace KRBR oraz przedstawiające plany działań, było elementem komunikacji z biegłymi rewidentami i przedstawiania aktywności samorządu.

Nagranie całego spotkania jest dostępne pod linkiem podanym w panelu biegłego rewidenta po zalogowaniu.

Zapisz się na newsletter

Zapis na newsletter zostanie uruchomiony wkrótce!

Masz pytania dotyczące strony?
zadzwoń
728 871 871
napisz
strona@pibr.org.pl