Fiskus ostrzega przed fałszywym rebrandingiem

Szef Krajowej Administracji Skarbowej zwraca uwagę na schemat optymalizacyjny oparty na zaliczeniu do kosztów niezamortyzowanej wartości znaku towarowego.

25 kwietnia 2018

Opisany w ostrzeżeniu stan faktyczny polega na wielopiętrowej strukturze spółek osobowych, z których ostatnia otrzymuje od jednego ze wspólników aport w postaci przedsiębiorstwa (lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa), w skład którego wchodzi znak towarowy. Wkrótce potem zostaje podjęta decyzja o rebrandingu: zmianie znaku przy kontynuacji działalności gospodarczej w dotychczasowym zakresie. Efektem przeprowadzonej operacji jest zaprzestanie wykorzystywania danego znaku towarowego w działalności gospodarczej oraz jego wycofanie z ewidencji wartości niematerialnych i prawnych prowadzonej dla celów księgowych oraz podatkowych.

Zdaniem szefa KAS takie zestawienie faktów może sugerować, że całe działanie ma na celu jedynie uszczuplenie zobowiązań podatkowych.

Cały tekst ostrzeżenia dostępny jest na stronie MF.

Kompas 2.0 - jak skorzystać?

Aby skorzystać z aplikacji Kompas 2.0 zaloguj się na indywidualne konto firmy audytorskiej.

Wcześniej zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmikami instruktażowymi, które pokazują poszczególne funkcjonalności Kompas 2.0. Zobacz filmy instruktażowe

Masz pytania dotyczące strony?
zadzwoń
728 871 871
napisz
strona@pibr.org.pl