© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 16:28, 3.11.2024 r.
Państwowa Komisja Wyborcza szuka wykonawców usług związanych ze sprawozdaniami finansowymi komitetów wyborczych.
Sekretarz Państwowej Komisji Wyborczej, podkreślając dotychczasową dobrą współpracę z PIBR oraz wyrażając uznanie dla biegłych rewidentów, zwraca się do firm audytorskich i biegłych rewidentów z prośbą o nawiązanie współpracy.
Komitety wyborcze uczestniczące w wyborach do Sejmu RP i Senatu RP, które odbyły się 15 października 2023 r., są zobowiązane do złożenia Państwowej Komisji Wyborczej swojego sprawozdania o przychodach, wydatkach i zobowiązaniach finansowych komitetu, w tym o uzyskanych kredytach bankowych i warunkach ich uzyskania "sprawozdania finansowego").
Państwowa Komisja Wyborcza w najbliższym czasie dokona wyboru firm audytorskich do wykonania usługi, wskazanej w art. 142 § 2 ustawy Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2408), który po nowelizacji stanowi, że jeżeli sprawozdanie finansowe przedkładane jest Państwowej Komisji Wyborczej, do sprawozdania dołącza się sprawozdanie biegłego rewidenta.
W związku z tym Sekretarz Państwowej Komisji Wyborczej zwraca się do firm audytorskich i biegłych rewidentów z prośbą o rozważenie propozycji współpracy w tym zakresie.
Termin zakończenia prac przez biegłych rewidentów będzie upływał 10 stycznia 2024 r.
Z treścią zaproszenia do współpracy można zapoznać się tutaj.
Przy okazji zwracamy uwagę, że firmy audytorskie i wykonujący w ich imieniu usługi biegli rewidenci przed podjęciem się realizacji jakichkolwiek zleceń powinni pamiętać o mających zastosowanie przepisach prawa i regulacjach zawodowych. Przede wszystkim należy upewnić się, czy zrozumiałe są oczekiwania zleceniodawcy. Należy również pamiętać o oszacowaniu przewidywanego czasu realizacji usługi oraz niezbędnych zasobów w celu dokonania oceny, czy proponowane wynagrodzenie odzwierciedla planowany nakład pracy i posiadane kompetencje.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.