Ministerstwo Finansów uszczelnia podatki kosztem firm kreatywnych

Gazeta Wyborcza komentuje prace nad wprowadzeniem limitu wydatków na usługi doradcze, badawcze czy reklamowe.


6 sierpnia 2017

Gazeta Wyborcza

Wiceminister finansów Paweł Gruza informując o rozpoczęciu prac nad projektem podał dane, z których wynika, że w latach 2005-15 wypłynęło z Polski do krajów Unii Europejskiej prawie 540 mld zł w formie dywidend, odsetek, licencji oraz opłat za usługi doradcze. Wyborcza ostrzega, że pod pozorem walki z optymalizacją podatkową rząd chce stworzyć narzędzie, które będzie mogło być wykorzystane do pogorszenia sytuacji finansowej mediów komercyjnych. Obawy te podzielają też inni przedstawiciele branży: Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ocenia, że przepisy nie uwzględniają specyfiki biznesu kreatywnego oraz że w niektórych przypadkach nastąpi rażące zachwianie proporcji zysków do obciążeń podatkowych.

Cały artykuł dostępny jest w serwisie wyborcza.pl.

Ustawa - masz pytania?
Masz pytania dotyczące nowej ustawy o biegłych rewidentach?
Napisz do nas za pomocą Konsultacji PIBR lub zapoznaj się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania
Masz pytania dotyczące strony?
zadzwoń
728 871 871
napisz
strona@pibr.org.pl